Vilniaus Pilaitės gimnazistų išvyka į Europos Parlamentą

Kelionės yra vienas geriausių dalykų, kurias žmogus gali patirti, nes tik keliaujant galime susipažinti su kita kultūra, įvairiais žmonėmis, kerinčia aplinka. Ir kai sužinojome apie tai, jog mūsų gimnazija yra pakviesta į EUROSCOLA renginį Strasbūre, supratome, kad atsirado galimybė geriau pažinti Europą ir Europos Parlamento veiklą.
Kelionę pradėjome Vilniuje, paskui prie mūsų prisijungė Alytaus rajono Daugų Vlado Mirono ir Klaipėdos „Varpo“ gimnazijų komandos. Besišnekučiuojat pasiekėme pirmąjį kelionės miestą – Praha, į kurį manau kiekvienas iš mūsų norėtų sugrįžti. Čia dar kartą prisiminėme, kad Čekija, kartu su Lietuvą 2004m. įstojo į ES. Europos parlamente ją atstovauja 21 narys, nes ji turi didesnį gyventojų skaičių. Čekija jau du kartus pirmininkavo ES Tarybai. Aplankėme Prahos Hradą, didingąją šv. Vito katedrą, kurios požemiai tapo Čekijos karalių mauzoliejumi, Karalių rūmus buvusių Čekijos kunigaikščių ir karalių rezidenciją, Karolio tiltą, Senąją rotušę su įžymiuoju astronominiu laikrodžiu, kur sumušant lygią valandą, susirenka pilna aikštė žmonių pasigrožėti. Ragavome tradicinį Čekijos desertą su ledais – Trdelnik. Euroscola išvakarėse atvykome į vieną iš svarbiausių Europos Sąjungos miestų – Strasbūrą, kuriame įsikūręs Europos Parlamentas. Čia grupę pasitiko europarlamentaro Petro Auštrevičiaus padėjėjas Andrius Dogelis ir Jolita Šilanskienė, nes mūsų komanda turėjo ir svarbią misiją nugabenti Strasbūro ir Briuselio botanikos sodams ukrainiečiams svarbaus augalo „kalynos“ sodinukus. „Kalyna“ ukrainiečiams yra žemės, šeimos gerovės simbolis, ilgainiui tapęs Ukrainos nacionaline vertybe. Jolita yra Strasbūro lietuvių sąjungos pirmininkė ir mums aprodė Strasbūros senamiestį, bei papasakojo, kaip Lituanistinė mokyklėlė padeda išsaugoti lietuvybę svečioje šalyje. Strasbūro senamiestis atėmė žadą savo įstabia architektūra, žavingu kraštovaizdžiu. Vienas iš įsimintiniausių aplankytų objektų – Strasbūro Notre Dame katedra, viena gražiausių gotikos meno brangenybių Europoje, kurios statyba prasidėjo XII amžiuje. Strasbūras mums paliko be galo daug įsimintinų bei žavių prisiminimų. Išaušus svarbiausiai kelionės dienai atvykome į Europos Parlamentą, kuriame susirinko apie šešis šimtus mokinių iš skirtingų Europos Sąjungos valstybių. Mūsų Euroscolos renginio tema buvo “Klimato kaita ir energetinė krizė”. Prieš prasidedant renginiui, mokiniai buvo suskirstyti i keturias grupes: žalią (už pokytį), oranžinę (neapsisprendęs), violetinę (orentuotas į kompromisą) bei rožinę (prieš pokytį). Euroscola renginys prasidėjo nuo Europos Parlamento prezidentės Robertos Metsolos sveikinimo žodžio. Iškart po to prasidėjo interviu bei klausimų/atsakymų sesija su Europos Parlamento Viceprezidente Nicola Beer, kur išgirdome juos nuomonę apie įvykius vykstančius Gazos ruože, kokie Europos Sąjungos tikslai ateityje, kodėl reikia balsuoti ateinančiuose rinkimuose ir t.t. Vėliau mūsų laukė inovacijų laboratorija: interviu su Aleyda Hernandez Laviades. Čia turėjome galimybę užduoti klausimus apie klimato kaitą, išgirsti ko imasi Europos Parlamentas, kad sumažintų jo poveikį pasauliui. Taip pat diskutavome apie energetinę krizę bei kai kurių šalių energetinę priklausomybę nuo Rusijos. Popiet vyko Europos Parlamento narių darbo simuliacija, kur moksleiviai, atsižvelgdami į grupę, kurioje yra, turėjo galimybę diskutuoti su kitų šalių moksleiviais ir išreikšti savo mintis klimato kaitos bei energetinės krizės klausimu. Taip pat buvo suteikiama galimybė pajusti kaip yra priimami sprendimai Europos Parlamente ir prabalsuoti už, prieš arba susilaikant už pateiktus teigginius. Pasibaigus Euroscolos renginiui pakeliui į namus nakvynei apsistojome Frankfurte prie Maino, kur įsikūręs Europos centrinis bankas, gaila tik , kad neužteko laiko jį pamatyti. Važiuodami per Vokietiją dar aplankėme Kalėdų sostine nominuojamą Rotenburgą prie Tauberio. Bei prisiminėme, kad Vokietija – viena iš ES įkūrėjų, aktyvi sąjungos narė, ją atstovauja 96 parlamento nariai, reguliariai dalyvauja ES taryboje bei jai pirmininkauja. Europos komisijos pirmininkė Ursula von der Leyen – vokietė.
Manome, kad ši kelionė mums padėjo dar labiau pasijusti europiečiais. Kelionės padėjo pajusti bendrystę ir susirasti naujų draugų. Galėjome išbandyti Europos Parlamento nario darbą. Taip pat įgavome naujų žinių, pamatėme dar niekada neregėtų įspūdingų vaizdų, susipažinome su naujais žmonėmis ir puikiai praleidome laiką!
Vilniaus Pilaitės gimnazijos MEPA jaunesnieji ambasadoriai: Gabrielė, Saulė, Lijana, Gustė, Ringailė, Vakaris ir Vilius